Selasa, 1 Oktober 2019

the Asianparent App : APPLIKASI KEIBUBAPAAN TERBAIK MASA KINI


Assalamualaikum dan selamat malam semua. Terima kasih sudi singgah blog mama. Malam ni mama nak kongsi dengan korang mengenai theAsianparentMalaysia. Eh,  apa tu theAsianparent??? Tak pernah dengar pun??  Ada ke di Malaysia ni??  Bla... Bla... Bla...

Untuk pengetahuan korang,  the Asianparent ni sebenarnya sudah ada sejak september 2009 lagi dan merupakan laman web keibubapaan terbesar dengan kehadiran 12 negara dan boleh berbahasa dalam 11  bahasa yang berbeza antaranya english, bahasa melayu, bahasa indonesia, thailand, filifina, vietnam, hindi, tamil, cina, dan jepun.


Portal keibubapaan yang mempunyai 25juta pengguna secara rasminya telah melancarkan aplikasinya pada 25 september 2019 yang lalu.

The Asianparent bercakap pada setiap peringkat dan keutamaan perjalanan seorang ibu Asia dari pra-konsepsi kehamilan, menyusu dan juga bagaimana untuk meningkatkan rasa bahagia, sihat dan yakin dalam diri anak-anak.

Menurut kata Serina Sue , Wakil Pengurus Negara the Asianparents " the Asianparent memberi tumpuandan memperkasakan ibubapa Asian selain menyediakan ibu bapa dengan alat keibubapaan bagi menyokong  perjalanan mereka. Melalui applikasi the Asianparent Malaysia, kami berusaha mewujudkan rasa masyarakat dan ruang yang selamat untuk ibubapa yang semakin memeluk gagah hidup digital"

The Asianparent membantu mencari sebarang maklumat tentang tips dan maklumat mengenai anak-anak dari dalam perut sehinggalah mereka dilahirkan.

KEISTIMEWAAN THE ASIAN PARENT



KANDUNGAN APPLIKASI

📍tracker kehamilan
📍tracker bayi
📍makanan dan nutrisi
📍senarai semak
📍ubat-ubatan

Di peringkat awal kehamilan, ibubapa sudah boleh menggunakan applikasi ini.
Applikasi ini sangat bermanfaat kerana memberi banyak pengetahuan dan juga memberi ilmu tentang apa yang boleh dan apa yang tidak boleh dimakan semasa hamil.

Manakala ubat-ubatan pula amat penting dan ibubapa harus lebih peka tentang bab ini. Ini kerana sesetengah ubat tidak sesuai untuk kehamilan dan penyusuan bayi.

Senarai semak juga penting bagi ibubapa mengetahui tentang pertumbuhan anak-anak selari dengan usia dan tumbesar mereka.


KOMUNITI

📍tanya ibu bapa lain
📍photobooth
📍poll
📍bookmarks

Bahagian ini mama suka dan amat gemari.
Bahagian ini mama boleh berkongsi soalan dan jawapan, idea,  maklumat dengan ibu bapa yang lain.
Antara applikasi kesukaan mama 

Berkongsi foto, menjawab "poll" dan mengumpul point amat mama sukai.. 😊😊😊


Jom kumpul poin

GANJARAN

📍pertandingan
📍points
📍ganjaran
📍piala
📍vip members


Untuk pengetahuan korang, dalam applikasi ini kalian boleh kumpul point dan tebus hadiah taw. Setiap kali anda log masuk, anda akan dapat point ***ada cara dan peraturannya.



Bila korang perlukan bantuan muzik untuk menenangkan bayi anda, jangan risau ya. Applikasi ini turut di sertakan dengan MEDIA yang di penuhi dengan kepelbagaian muzik. Korang hanya perlu pilih muzik manakah pilihan anda, dan tentukan hendak video ataupun audio.


Jadi, apa tunggu lagi. Jom download applikasi the Asianparent ini segera dengan percuma. Korang boleh pilih hendak download menggunakan GOOGLE PLAY ataupun APP STORE

TUTORIAL MUAT TURUN APLIKASI theasianparent



Untuk maklumat lanjut,  korang boleh ke web site
https://my.theasianparent.com/

Atau follow je the Asianparent
https://www.facebook.com/theAsianparentMY

https://www.instagram.com/theAsianparent_my

2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...