Jumaat, 28 Februari 2020

RUMAH TERBUKA BIRTHDAY BOY


 HAPPY BIRTHDAY MY LOVELY SON,  MUHAMMAD RAZALI IMAN. 

Allahu akbar..
Alhamdulillah,  pada hari raya cina yang lalu, mama adakan rumah terbuka sempena birthday boy mama yang genap 1 tahun.

Niat memang nak masak dan makan ramai-ramai bersama keluarga dan sanak saudara, sahabat handai. Kebetulan juga adik beradik dan ipar balik ke rumah nenek


Kek yang sedap dan lazat. Dalam banyak-banyak kek yang di beli, mama rasa kek inilah yang paling sedap dan tidak muak walaupun dimakan beberapa potong. Kek ini kek span dan berperisa coklat.

Biasanya achik yang tolong tempahkan tetapi kali ni, mama,kakak fatma dan ayah yang carikan. Maklumlah, kakak fatma memang hantu kek. Tetapi, bukan hantu makan kek, sebaliknya hantu nak tiup lilin atas kek. Ish ish ish,  ada juga perangai macam ni kan hehehehe


Undangan mama utuskan melalui kiriman whatsapp sahaja.  Teknologi terkini dan memang pantas dan terbaik. Sekali hantar, berderet whatsapp dikirim.


Antara menu yang sempat mama sediakan.
Alhamdulillah, menu nasi putih,  bihun goreng, maggie goreng antara yang sempat mama sediakan. 

Ikan rebus goreng
Antara lauk kesukaan kami sekeluarga, Ikan rebus goreng.Kalau tiada lauk lain pun kami dah tak kisah asalkan lauk ni ada. Lagi sedap bila makan bersama nasi panas. Uohh menambah-nambah ler nasi. Diet terus ke laut china selatan hehehee

Singgang daging

Singgang daging ni agak tawar sedikit. Kalau tambah asam keping dan tambah garam sedikit lagi sedap. Tetapi bimbang juga, nanti kang termasin kan pula, haru biru di buatnya.


Acar tmun mentah
Acar yang sudah biasa di jumpai di rumah terbuka. Nak sediakan pun senang je. Cepat pun cepat. Bahan nak di gunakan pun senang di jumpai.

Agar-agar hijau
Biasanya mama buat agar-agar bersantan tetapi kali ni mama tukar. Mama sediakan agar-agar hijau je. Senang dan tidak leceh untuk di sediakan.

Maggie goreng

Maggie goreng asalnya adalah kerabu maggie tetapi di tukar sebab mama lagi senang sediakan maggie goreng dan tidak perlukan banyak bahan. Apapun,  maggie goreng pun tetap sedap.

Bihun goreng

Masakan rutin yang akan mama sediakan. Tidak kira acara, bila-bila masa mama pasti akan masak bihun goreng ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...