Selasa, 28 Januari 2020

JOM KE KLINIK

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.
Hari ni mama ke klinik kesihatan pengkalan chepa, baby boy mama @ abang ali tidak sihat. Badan abang ali terasa panas iaitu 38.3c.


Mama pergi klinik agak lewat dah. Lebih kurang pukul 3.00petang dan daftar lebih kurang 3.37 petang. Maklumlah, pergi dengan en.suami ni, kena tengok masa dialah..  Sebelum pergi, kena bereskan anak semula.. Anak nak itu, anak nak ini. Anak nak buang air besar, buang air kecil ler.. Ragam macam-macam katakan.

Kakak merajuk, mama riba abang ali. 

Nasib baik masa sampai klinik, tidak ramai pesakit.  Kerusi pun banyak yang kosong. Biasanya kalau mama pergi klinik,  penuh dengan pesakit dan kerusi memang tak cukup ler..

Abang ali mengantuk. 

Masa menunggu untuk nombor di panggil pun sekejap je. Mama terus jumpa doktor dan bagitahu masalah abang ali. Oleh kerana badan abang ali panas sangat, doktor masukkan ubat ikut punggung. Dan doktor bagitahu kalau 3 hari tidak kebas lagi, mama kena bawa abang ali ke klinik semula untuk di ambil darah. Harapnya deman abang ali kebas ler ya..

Suka mama bersamanya..alahai kakak... 

Sebelum beredar pulang,  mama singgah farmasi untuk ambil ubat abang ali. Doktor bekalkan ubat paracetamol syrup, ubat insert,  dan juga ubat titis untuk hidung tersumbat. Ubat paracetamol syrup dan insert itu adalah pilihan. Jika abang ali tidak boleh makan atau muntah bila makan ubat paracetamol syrup, mama boleh gantikkan dengan ubat insert dan jarak masa adalah 6jam sekali insert.

.
Setelah siap, mama pun berangkat pulang.

Doakan semua, semoga abang ali cepat sembuh ya. 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...