Sabtu, 16 Mei 2015

HB & BERAT BADAN

petang tadi aku dan kakak ku keluar pergi pasar malam taman bendahara.
pusing memusing, ak beli murtabak...anggur merah...colek malas...
dah xtaw nak beli apa...

sebenarnya bukan nak beli sangat pun tapi tengah intai makanan untuk tambahkan darah.
2,3 hari ni..kepala aku asyik pening jer.

pergi klinik beberapa hari yang lalu,aku di tegur kerana HB aku rendah dan berat badan tak naik2...
rasanya ak dah makan banyak tapi berat masih statik...

HB ni nak wat mcm ner ek??
makan vitamin yg di beri..kepala rasa pening dan rasa loya2 plak..

dulu ok jer tapi sekarang ni badan x boleh terima vitamin tu..

so, warga blogger...minta pandangan dan komen semua
apa yang perlu saya ambil untuk naikkan HB semula

27.5.15 ni kena pergi klinik plak...
takut kalau2 HB still xnaik dan berat badan masih statik...

PLEASE...HELP ME...

7 ulasan:

Putri berkata...

Awak pregnant ke? makan ubat yg klinik kesihatan bg ke?cuba awak minta pandangan doktor kalo ad ubat lain utk naikkan hb?biasanya kita kena beli dekat farmasi sendiri.klinik kerajaan x bekalkan
time saya preggykan dua org ank hb saya low walaupun dh mkn ubat yg klinik bg.akhirnya doktor suggest saya beli ubat dekat farmasi.dia bg nama ubat tu.alhamdulillah hb naik

Puan Kutu berkata...

sudah jugak ye nak naikkan HB..klu dh Cuba makan segala benda yg naikkan HB tapi tak jalan jugak mmg kena Cuba makan ubat kot..

SEINDAH SENYUMAN berkata...

@ Putri
yup..sy tgh pregnant ank prtama.
klnink ada bg tp skrg ni bdn xblh trima..asyk pning dan rasa loya bila makan ubt tu.sebelum ni ok jer.

@ Puan Kutu
adik sy syorkan makan kerang tapi saya memang dari dulu xmakan kerang.
nak bli ubat di farmasi takut ada kesan lain plak..

Mar Mansor berkata...

saya makn pil tak jalan juga..
saya sekarang minum Lazz susu kambing..
makan sayur bayam, makan jambu batu pon boleh tapi minum air masak la banyak-banyak ye..

Cik Yaya berkata...

yaya pun selalu ponin pale..huuuu

SEINDAH SENYUMAN berkata...

Skrg ksihatan x mnentu...sllu pning dan loya...hrp2nya baby sihat...

SEINDAH SENYUMAN berkata...

Sy pn mnum susu kmbing tp still sama...dlu tringin nk mnum jus strwberi...mnum skit...esk tu g klinik tkejut...i gula ada dlm drh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...