Selasa, 19 Mei 2015

ASAM BOI BUAH KATAK PURU

sebut jer asam boi, pasti ramai yang terbayang masam manis kan..
memang x salah ler tu...
memang masam...memang manis...sedap gitu...
yum yum yum
TERLIUR rasa...

saya di sini nak kongsi 1 resepi 
ASAM BOI BUAH KATAK PURU
korang semua kenal ke x ni buah katak puru???


INILAH BUAH KATAK PURU

...rasanya manis dan masam, sangat enak dan lazat kalau di makan begitu je
buah katak puru ni saya ganti buah mangga...sebab saya x berapa suka buah mangga

RESEPI ASAM BOI BUAH KATAK PURU
BAHAN2:
Buah katak puru
asam boi
garam 
gula 
cili padi potong (lebihkan jika suka pedas)

CARA2NYA:
belah, cuci & toskan buah katak puru.gaul semua bahan biar sebati.
siap utk di makan...
( utk rasa yg lebih auum..simpan dalam peti sejuk 1-2 jam)

.....INILAH HASILNYA.....

SAYA GUNA ASAM BOI WARNA MERAH SEBAB ASAM BOI WARNA PUTIH X ADA.



POKOK KATAK PURU YANG KINI LEBAT BERBUNGA...

ALHAMDULILLAH BUNGA NAMPAK LEBAT DAN PUTIK KIAN MENUNJUKKAN HASIL...
X SABAR NAK TUNGGU BUAH KATAK PURU MASAK

6 ulasan:

Ms. Kejupenyet berkata...

perhhhh sedapnya... hah lme xmerasa buah nie..

Ms. Kejupenyet berkata...

perhhhh sedapnya... hah lme xmerasa buah nie..

SEINDAH SENYUMAN berkata...

Memang sedap...rasa yg pasti di ingati...buah pun jarang2 orang jual heheheee....

Normah Kumin berkata...

Assakalualaikum,

ooo, macam ini yee rupa pokok katak puru, tak pernah tengok sebenarnya.

SEINDAH SENYUMAN berkata...

Hehee..nak kenal dan tengok pokok katak puru datanglah umah..sekali boleh makan asam boi buah katak puru..

iryanty ahamad berkata...

Asalamualaikum..singgah jup disini..yan panggil buah karipa :-))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...